Miért jó nekem és a vállalatomnak?
A “Fligby®” (Flow is Good Business for You) egy online szimulációs vezetőfejlesztő program, mely Csíkszentmihályi Mihály professzor Flow elméletén alapszik. Olyan vezetői szemléletmódot közvetít, ahol a vezető a mérhető üzleti eredmények mellett a munkavállalók jól-létével is foglalkozik. Ezzel a magatartással, amikor is a munkatársak úgy érzékelik önmagukat, hogy saját átlagos kihívás-és készségszintjük fölött vannak, lényegesen erősíthető az egyének motivációja miközben bizonyítottan növekszik a szervezet teljesítménye.
Maga az interaktív játék alkalmazkodik a változó generációs tanulási igényekhez. Ahelyett, hogy elmondana, vagy számonkérne, játékosítással (gamification) ösztönöz a tanulásra, gyorsítja és hatékonyan fejleszti a készségek mélyebb elsajátítását.
A programot a magyar tulajdonú ALEAS Simulations hozta létre 2012-ben és még ugyanabban az évben Seattle-ben elnyerte az “International Serious Play Awards” vállalati aranyérmét.
A játék során a vezető:
- azonnali visszajelzést kap a játékban általa menedzselt kollégáktól mind verbális formában, mint pedig testbeszédük által
- tanácsokat és útmutatást kap mentora, Mr. Fligby által
- 29 különböző vezetői készségéről kap visszajelzést, értékelést, fejlesztési javaslatot
Mit kell csinálnom?
A „játéknak” egy kaliforniai borászat (Turul Winery) ad otthont, ahol a játékos az újonnan kinevezett menedzser. A 23 jelenet során, összesen 150 különböző helyzetben hoz döntést a szervezet irányításával és ügyvitelével kapcsolatban, miközben újra erőssé kell tennie a belső ellentétektől hangos és különböző lelki állapotban lévő csapatát. 29 alapvető vezetői készséget tesztel és mér 150 döntési helyzetben. További cél a játék során, hogy a borászat elnyerje a nemzetközi “Spirit of the Wine” díjat, és olyan munkahellyé váljon, amely a profittermelésen túl képes a szervezet érintettjei számára hosszú távon is értékes és vonzó környezetet teremteni.
29 vezetői készség
-
1. Aktív figyelem
-
2. Elemzőkészség
-
3. Asszertivitás
-
4. Egyensúlyteremtés
-
5. Elköteleződés bizalom
-
6. Üzleti gondolkodás
-
7. Kommunikáció
-
8. Konfliktuskezelés
-
9. Delegálás
-
10. Diplomáciai érzék
-
11. Érzelmi intelligencia
-
12. Felhatalmazás
-
13. Vállalkozói szemléletmód
-
14. Végrehajtási készségek
-
15. Visszajelzési kultúra
-
16. Jövő-orientált gondolkodás
-
17. Információgyűjtés
-
18. Intuitív gondolkodás
-
19. Bevonódás készsége
-
20. Motivációs készség
-
21. Szervezőkészség
-
22. Sorrend-felállító készség
-
23. Időnyomás kezelése
-
24. Személyes erősségek felismerése
-
25. Szociális érzékenység
-
26. Kulcsfontosságú ügyfelek menedzselése
-
27. Stratégiai gondolkodás
-
28. Csapatmunka irányítás
-
29. Időgazdálkodás
Hogyan tovább?
A játék megkezdése rugalmas időbeosztást tesz lehetővé a játékos számára. Átlagosan játékosaink 2-3 hétre szokták elosztani a 23 jelenetet és átlagban összesen 7,5 óra időt töltenek a szimulációval. Másképp megfogalmazva: olyan, mintha egy hétvége alatt megnéznénk 1 évadot a kedvenc sorozatunkból. A jeleneteket újra lehet játszani és a döntéseket meg lehet változtatni, melynek következtében más-más fordulatot vesz a vállalat és ezzel együtt a csapat élete.