Menü Bezárás

Fligby® Szimuláció

Miért jó nekem és a vállalatomnak?

A “Fligby®” (Flow is Good Business for You) egy online szimulációs vezetőfejlesztő program, mely Csíkszentmihályi Mihály professzor Flow elméletén alapszik. Olyan vezetői szemléletmódot közvetít, ahol a vezető a mérhető üzleti eredmények mellett a munkavállalók jól-létével is foglalkozik. Ezzel a magatartással, amikor is a munkatársak úgy érzékelik önmagukat, hogy saját átlagos kihívás-és készségszintjük fölött vannak, lényegesen erősíthető az egyének motivációja miközben bizonyítottan növekszik a szervezet teljesítménye.

Maga az interaktív játék alkalmazkodik a változó generációs tanulási igényekhez. Ahelyett, hogy elmondana, vagy számonkérne, játékosítással (gamification) ösztönöz a tanulásra, gyorsítja és hatékonyan fejleszti a készségek mélyebb elsajátítását.

A programot a magyar tulajdonú ALEAS Simulations hozta létre 2012-ben és még ugyanabban az évben Seattle-ben elnyerte az “International Serious Play Awards” vállalati aranyérmét.

A játék során a vezető:

  • azonnali visszajelzést kap a játékban általa menedzselt kollégáktól mind verbális formában, mint pedig testbeszédük által
  • tanácsokat és útmutatást kap mentora, Mr. Fligby által
  • 29 különböző vezetői készségéről kap visszajelzést, értékelést, fejlesztési javaslatot

Mit kell csinálnom?

A „játéknak” egy kaliforniai borászat (Turul Winery) ad otthont, ahol a játékos az újonnan kinevezett menedzser. A 23 jelenet során, összesen 150 különböző helyzetben hoz döntést a szervezet irányításával és ügyvitelével kapcsolatban, miközben újra erőssé kell tennie a belső ellentétektől hangos és különböző lelki állapotban lévő csapatát. 29 alapvető vezetői készséget tesztel és mér 150 döntési helyzetben. További cél a játék során, hogy a borászat elnyerje a nemzetközi “Spirit of the Wine” díjat, és olyan munkahellyé váljon, amely a profittermelésen túl képes a szervezet érintettjei számára hosszú távon is értékes és vonzó környezetet teremteni.

29 vezetői készség

  • 1. Aktív figyelem

  • 2. Elemzőkészség

  • 3. Asszertivitás

  • 4. Egyensúlyteremtés

  • 5. Elköteleződés bizalom

  • 6. Üzleti gondolkodás

  • 7. Kommunikáció

  • 8. Konfliktuskezelés

  • 9. Delegálás

  • 10. Diplomáciai érzék

  • 11. Érzelmi intelligencia

  • 12. Felhatalmazás

  • 13. Vállalkozói szemléletmód

  • 14. Végrehajtási készségek

  • 15. Visszajelzési kultúra

  • 16. Jövő-orientált gondolkodás

  • 17. Információgyűjtés

  • 18. Intuitív gondolkodás

  • 19. Bevonódás készsége

  • 20. Motivációs készség

  • 21. Szervezőkészség

  • 22. Sorrend-felállító készség

  • 23. Időnyomás kezelése

  • 24. Személyes erősségek felismerése

  • 25. Szociális érzékenység

  • 26. Kulcsfontosságú ügyfelek menedzselése

  • 27. Stratégiai gondolkodás

  • 28. Csapatmunka irányítás

  • 29. Időgazdálkodás

Hogyan tovább?

A játék megkezdése rugalmas időbeosztást tesz lehetővé a játékos számára. Átlagosan játékosaink 2-3 hétre szokták elosztani a 23 jelenetet és átlagban összesen 7,5 óra időt töltenek a szimulációval. Másképp megfogalmazva: olyan, mintha egy hétvége alatt megnéznénk 1 évadot a kedvenc sorozatunkból. A jeleneteket újra lehet játszani és a döntéseket meg lehet változtatni, melynek következtében más-más fordulatot vesz a vállalat és ezzel együtt a csapat élete.